Saturday, February 14, 2009

Penenang jiwa yang sepi

Salam kepada semua!

"How are you feeling today???"

"Great???"

Okey, di harap anda semua sihat walafiat dan sentiasa berada pada kondisi yang baik (bukan macam saya). Saya baru saja bersarapan setelah berkali-kali merengek meminta ibu membawakan sarapan (jangan ditiru aksi ini, hanya untuk orang yang patah kaki). Hahaha... Selepas sarapan, apa lagi? Tercongok depan pc menaip-naip bait-bait perkataan ni..Wahahaha...

Kisah kali ni tak menyentuh tentang zaman kanak-kanak aku lagi, sebaliknya sedikit pengisian sahaja.

Aku pernah merasa bosan, marah, sedih, pilu dan macam-macam lagi perasaan. Adakah aku ni 'handicapped'? Hahaha... Sudah tentu tidak! Setiap insan di dunia dilahirkan mempunyai perasaan walaupun satu (contohnya ialah blur). Aku ni bersyukur sebab mempunyai perasaan yang banyak, setiap satunya digunakan pada masa yang sesuai mengikut kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya.

Bila aku merasa keseorangan, aku selalu mendengar lagu yang 'best' lah. Mestilah kan. Hahaha...
Berikut merupakan lirik lagu yang bisa menenangkan jiwa gue. Ayuh kita saksikannya!

When you're on a holiday
You can't find the words to say
All the things that come to you
And I wanna feel it too

On an island in the sun
We'll be playing and having fun
And it makes me feel so fine
I can't control my brain

Hip hip
Hip hip

When you're on a golden sea
You don't need no memory
Just a place to call your own
As we drift into the zone

On an island in the sun
We'll be playing and having fun
And it makes me feel so fine
I can't control my brain

We'll run away together
We'll spend some time forever
We'll never feel bad anymore

Hip hip
Hip hip
Hip hip

On an island in the sun
We'll be playing and having fun
And it makes me feel so fine
I can't control my brain

We'll run away together
We'll spend some time forever
We'll never feel bad anymore

Petikan dari lirik 'Island in the sun' oleh Weezer

Kadang-kadang aku tertanya, kenapa lagu ni bisa menenangkan jiwa aku. Pelik tapi benar. Mungkin kerana melodinya yang indah dan tenang, mungkin kerana liriknya. Itu hanya pendengar yang bisa menentukannya.

Tetapi kita harus sedar, bila kita di timpa kesusahan, ingatlah selalu kepada Allah. Bukan ketika kesempitan, di kala kelapangan juga, sentiasa ingatkan-Nya. Insya Allah.

No comments: