Thursday, February 19, 2009

Menerima surat-surat dan kad?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera!

Hye kawan-kawan! Apa khabar anda semua? di harapkan anda semua sihat-sihat belaka dan sentiasa di limpahi kurnia-Nya. Insya' Allah.

Oh ye, sudah lama aku tidak menulis di blog ini, ada lah dalam 2 hari juga. Telah banyak perkara aku lalui dalam masa dua hari kebelakangan ini. Agak-agaknya apa ek?

Pada hari Selasa lepas (17hb), aku telah menerima surat dari BonusKad Loyalty Sdn Bhd. Mereka telah menghantar Bonuslink Card yang t
elah aku 'apply' pada sebulan lepas, dan di janjikan sampai 3 minggu selepas 'apply'. Ternyata telah sampai pada waktunya. Tahniah BonusKad Loyalty Sdn Bhd.! =)Aku menerima dua Bonuslink Card iaitu untuk aku dengan supplementary card untuk family, atas nama ayahku. Bonuslink Card ni boleh digunakan di banyak tempat, antaranya ialah SHELL, PARKSON, MAXIS dan ASTRO. Dan banyak lagi sebenarnya tempat-tempat lain yang anda boleh 'swipe' kad anda. Dijamin sampai 3 minggu dari tarikh anda 'apply'. Hahaha... Bagi yang berkereta atau bermotor dan selalu isi minyak di stesen minyak Shell, boleh lah 'apply' ye.

Dapatkan Bonuslink Card anda di http://www.b
onuslink.com.my.

Sebelum aku menerima Bonuslink Card ni, aku telah menerima surat cinta dari YPM. YPM telah berjaya mencari aku dalam masa 2 tahun ini. H
ahaha... Di dalam suratnya, YPM telah menyatakan aku adalah seorang pria yang tampan, tak mungkin mereka akan lepaskan walaupun bertahun-tahun mencari. Hahaha... Gurauan je ni, jangan percaya YPM akan menyatakan begitu, walaupun aku sebenarnya agak tampan. =)

YPM telah menghantar surat berbunyi 'Tuntutan Bayaran Balik Dana Pinjaman Pendidikan Tinggi (DPPT) Yayasan Pelajaran Mara'. Ha,agak-agak a
nda lah kan, apa tujuan surat ni?
Hahaha...

Setelah aku quit dari program JAD (Japanese Associate Degree) di Unisel Shah Alam pada suku tahun 2007, YPM telah membelanjakan RM16105 untuk aku seorang. Yang quit adalah 3 orang. Ramai tu, yelah, 3 orang, kan jamak tu. JAD se
memangnya tough, hahaha...
Aku sebenarnya ingin mendapat penjelasan terperinci tentang pembayaran balik pinjaman ni, terpaksalah aku call pihak YPM. =)


Sekarang aku sedang menunggu kedatangan surat-surat seterusnya terutamanya dari Petronas. Kenapa? Ha, sebabnya aku juga telah meng'apply' Mymesra Card. Hahaha... gila kad agaknya aku ni. Cuba kita fikir-fikirkan balik, kita ni selalu mengisi minyak tapi kita tiada kad ni, rugi lah kan point-point kita. 'Burn' macam tu je. Sayang beb!

Dapatkan Mymesra Card anda di http://www
.mymesra.com.my.

Selain itu, aku juga telah meng'apply' Tune Card. Ha, yang ni best. Anda perlu meng'apply'nya, sebab kad ni macam Credit Card tapi ianya sebenarnya adalah Debit Card. Kita cuma boleh membelanjakan amaun yang kita isi ke dalam kad ini sahaja. Jadi, kita tak akan over budget!. =)


Dapatkan Tune Card anda di http://www.tunemoney.com.my.

Seterusnya, aku juga telah mendaftar sebag
ai ahli Rakan Muda. Setelah pendaftaran online, aku telah menerima Rakan Muda Klasik Card yang di pos ke rumahku. Di sebabkan aku merupakan ahli baru, aku hanya menerima Kad Klasik. Kad ini boleh di'upgrade' ke Kad Emas dan juga Kad Platinum bergantung kepada penglibatan kita.Dengan kad ini, kita boleh mengumpul mata di setiap tempat aktiviti, dan juga kita boleh mendapat diskaun di tempat-tempat terpilih yang memaparkan pelekat 'Welcome Kad Rakan Muda' di depan premis jualan mereka, sebagai contoh di Karangkraf, Focus Point, MPH Bookstore dan Tropicana Life. Berbaloi! Anda juga seharusnya mempunyai satu kad ini, dan jangan lupa menyertai semua aktiviti yang dianjurkan pihak Rakan Muda atau Kementerian Belia dan Sukan untuk mengumpul mata ganjaran! Dapatkan Rakan Muda Klasik Card anda di http://www.2-u.com.my.

Yeah, jadilah pengumpul kad sejati sekarang!

Semoga anda berjaya mengumpul kad-kad yang memberi faedah ini, percuma kecuali untuk Tune Card. =)

Semoga berjaya!

2 comments:

nizam6281 said...

jad memang tough~

Faiz Syazwan said...

haha..taw xpe..tough kot..hehe..